czwartek, 29 stycznia 2015

Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen- recenzja książki

Hej!
Dziś mam dla Was kolejną recenzję. Tym razem chciałabym się podzielić swoimi wrażeniami po przeczytaniu książki Harrison Cora pt. "Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen". Jesteście ciekawe co o niej myślę? Zapraszam do lektury!


Harrison Cora- "Byłam najlepszą przyjaciółką Jane Austen"
ocena: 4/7

Najpierw tak jak zazwyczaj króciutki opis treści zaczerpnięty od samej autorki:
Powszechnie uznana prawda mówi, że niezamężna dziewczyna posiadająca pamiętnik musi zapisywać w nim wszystkie swoje sekrety. Poznajcie Jenny Cooper: nieśmiałą, ładną kuzynkę bystrej, żywiołowej Jane Austen (posiadaczki mnóstwa przystojnych braci i bujnej wyobraźni). Oto sekrety Jenny: - nigdy nie była na balu - nie znosi swojej szkoły - pragnie założyć nową suknię i flirtować z przystojnym oficerem marynarki - chciałaby, żeby prawdziwe życie bardziej przypominało powieść Porywająca opowieść o oszałamiających młodzieńcach, przepięknych sukniach, pewnej zwyczajnej dziewczynie… i Jane Austen!

W książce tej przede wszystkim podoba mi się, iż jest ona oparta na prawdziwych informacjach z życia Jane Austen. I... niestety tutaj plusy się kończą. W książce widać dużą sympatię jaką Cora darzy swoje bohaterki. Choć powieść pisana jest współcześnie udało się w niej zachować klimat tamtych czasów. I to właśnie z tego wynika moja niechęć do tej powieść. Osobiście nie przepadam za powieściami, których akcja toczy się w XVII/XVIII wieku. Jednak dla osób, które lubią takie klimaty powieść ta będzie na pewno ciekawym wyborem. Na plus tej pozycji przemawia również fakt, iż autorka pokazuje ogromną życzliwość w stosunku do swoich bohaterek oraz wprowadza do powieści wiele nastrojowych i niezwykle emocjonalnych wątków. Niektóre z nich są ledwie epizodami, jednak dzięki nim książka staje się lekką i przyjemną do czytania. 


1 komentarz: